Gebruik calamiteitenlijn

18 december 2019

Wij merken dat er overdag nog regelmatig gebruik wordt gemaakt van de calamiteitenlijn. Dit is uiteraard niet de bedoeling.

Gebruik van de calamiteitenlijn is alleen toegestaan buiten kantoortijd (08.30 - 16.30 uur).

Wanneer u een beroep doet op de calamiteitenlijn moet er wel sprake zijn van ECHTE urgentie. Verzoeken die kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag kunt u op de gebruikelijke manier blijven melden. Wanneer er sprake is van een forse lekkage, buitensluiting of inbraak, of van calamiteiten of storingen die geen uitstel dulden, dan kunnen we stellen dat het urgent is. Voor deze zaken kunt u bellen met de calamiteitenlijn van Rhenam Wonen (0317) - 61 69 89. U wordt dan automatisch door verbonden met Herstelpartner! Zij staan u bij en bieden hulp waar nodig. Ook begeleiden en ondersteunen zij u in het traject van herstel.

Heeft u een inboedelverzekering?
Als er schade ontstaat, betekent dat niet automatisch dat de ontstane schade door Rhenam Wonen wordt hersteld of vergoed. De schade aan het woonhuis zelf zal in opdracht van Rhenam Wonen worden hersteld. Maar de schade die ontstaat aan schilder- en/of behangwerk, of aan eigendommen van u zelf, komen voor uw eigen rekening. Of als u een inboedelverzekering heeft voor rekening van de verzekeraar. In de inboedelverzekering is ook het zogenoemde huurdersbelang openomen waar schilder- en behangwerk onderdeel van uitmaken. Heeft u nog geen inboedelverzekering? Laat u dan informeren hierover! Wij adviseren u nadrukkelijk om hiervoor zorg te dragen.

Storingen en reparaties
Voor storingen en reparaties belt u tijdens kantooruren met de receptie van Rhenam Wonen via (0317) - 68 32 00. De receptie is bereikbaar van 8.30 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 16.30 uur. Na kantoortijd belt u alleen bij spoed of calamiteiten met de calamiteitenlijn.